Familie bezoek! - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van thegambia - WaarBenJij.nu Familie bezoek! - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van thegambia - WaarBenJij.nu

Familie bezoek!

Door: Allen

17 April 2023 | Gambia, Sibanor

De afgelopen 2 weken hadden we drukte in ons kleine huis. Daarom hebben we al een poosje niet meer wat geplaatst.

2 weken geleden kwam Sharon haar familie naar Gambia toe. Zij is eerst een paar dagen in Sibanor met haar familie geweest, daarna ging ze nog een paar daagjes naar de kust. Eva haar vader, zusje en vriend kwamen een dag nadat Sharon haar familie was vertrokken.

In de tijd dat ze hier in Sibanor waren hielpen beide families met allerlei klusjes. Zo heeft Sharon haar familie wat klusjes in ons huisje opgepakt, zoals de wasbak en kraan repareren en andere gordijnen ophangen. Ook hebben ze wat klusjes in het ziekenhuis gedaan, zoals verven en de dakgoot schoonmaken.

Eva haar familie heeft een groter project gedaan, ze zijn begonnen met het maken van het plafond in de brandwonden unit. Ze zijn een heel eind gekomen, de werkers hier maken de rest af.

Hier waren de families overdag mee bezig tot een uur of 2. Daarna werd het te warm en deden we rustiger aan.

Aan de kust zochten we de meer toeristische plaatsjes op, zoals de krokodillenpoel en het Monkey park. Ook zijn plaatselijke marktjes leuk om te bezoeken.

Ondertussen is Sharon haar familie weer naar huis en is Eva met haar familie naar de kust vertrokken.

Judith haar familie hoopt vrijdag te komen en 2 weken te blijven. Ook komen Marlies haar ouders 2 weken bij ons, zij hopen hier die week erop te komen.

Het is dus flink druk in ons huisje. De zusjes van één van ons kunnen als ze dat willen bij ons in huis slapen. De ouders verblijven in de Blue House (is voor gasten) en als er ook ongetrouwde broers of jongens komen kunnen die in een ander gastenhuisje verblijven. Zij mogen namelijk niet in een huis verblijven waar dan ook ongetrouwde vrouwen leven.

Het eten past allemaal net in ons huisje, wanneer we er een extra tafeltje bij aan schuiven en tuinstoelen gebruiken. Het is soms wat passen en meten, maar de gezelligheid is het allemaal waard.