Koningsdag! - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van thegambia - WaarBenJij.nu Koningsdag! - Reisverslag uit Sibanor, Gambia van thegambia - WaarBenJij.nu

Koningsdag!

27 April 2023 | Gambia, Sibanor

Een tijdje geleden hebben we een Bijbelstudie gehad over Gods Koninkrijk. Sindsdien spreekt Sainey ons aan met Queens (koninginnen). Dus hij is King Sainey nu. Als de 'Queens of Holland' moesten we natuurlijk wel Koningsdag vieren. Het mango seizoen is begonnen en er hangen nog wat sinaasappels in de boom, maar verder hebben we hier niet zoveel oranje. Gelukkig is de familie van Judith op bezoek en zij hebben alle ingrediënten voor een geslaagde Koningsdag in de koffer gestopt. Dus hadden we vlaggetjes, ballonnen en oranje koeken. Ze zijn druk aan het versieren geslagen in ons paleisje hier. Tussen de vlaggetjes en ballonnen hangen de schelpen die we op het strand hebben gevonden. Ook nog een beetje Gambia dus. Door alle versieringen hebben we nu een heus Gambiaans-Nederlands paleis voor de 'Dutch Queens'. Dat moest even vastgelegd worden. Queen Marlies is aan de kust met haar familie, dus helaas ontbreekt ze op de foto.